Tuesday 19 June 2012

Bergelar pelajar maahad...

Alhamdulillah..setelah sekian lama blog ini tidak dibuka.Dengan taufiq dan hidayah dari Allah,hari ini aku membukanya kembali untuk berkongsi dan terus berkongsi.Kerana aku berpegang teguh pada prinsip hidupku,"Erti hidup pada memberi" dan "Share for all Muslims".Itulah diriku.Apa jua yang kumiliki,akan kukongsi bersama semua insan khususnya yang bergelar Muslim.Moga sama-sama dapat menuai hasil yang lumayan di akhirat kelak.Ameen!


Alhamdulillah juga,setelah kembali dari Tanah Suci 19Mac yang lalu,aku dihubungi oleh pihak Maahad Tahfiz Negeri Pahang untuk menghadiri sessi temuduga yang tertangguh dulu.Dengan izin Allah aku bermusafir ke Kuantan ditemani Syabani untuk menghadiri temuduga tersebut(tak pernah naik bas sendiri).Bersyukur tak terhingga,aku lulus temuduga tersebut dan dipilih untuk simulasi selama 5 hari.Begitu juga Irfan,Syabani,Adilah,dan Juwairiah.


Pelbagai ujian dibuat oleh pihak maahad untuk memilih yang terbaik dalam kalangan terbaik.Ujian bahasa,hafazan dan sebagainya.Setelah seminggu habis simulasi,alhamdulillah,aku mendapat berita gembira dari pihak maahad bahawa aku terpilih untuk sambung diploma di situ.Subhanallah..Irfan,Syabani,Adilah,Juwairiah turut diterima.Syukur yang tak terhingga..Itulah kebesaran Allah yang memilih kami untuk mejadi hamalatul quran dan pendokong al-quran satu masa nanti.Moga kami semua tetap thabat dan thiqah menghadapi pelbagai mehnah dan tribulasi di sana..


~Mungkin sekadar ini perkongsian~
^Wallahua'lam..Luv U All FILLAH^

No comments:

Post a Comment