Saturday 29 September 2012

Perancangan Allah

"Kita merancang Allah yang menentukan"

"Di sebalik sesuatu pasti ada sesuatu"

Perancangan aku setelah SPM:

"Masuk DQ insyaallah..Lepas tu,pergi Madinah ambik syariah.."

Itulah doaku ketika di tanah suci.Agar Allah campakkan aku ke Darul Quran dan seterusnya ke Madinah.Sebab aku memang nak hafaz quran walau macamana sekalipun.

Tapi,Allah telah tetapkan aku masuk Maahad Tahfiz Negeri Pahang,tanjung Lumpur.Under DQ juga.Institusi menghafaz quran :)

Dan dalam 6 bulan aku di maahad,perassaan nak keluar meronta-ronta entah kenapa.Solat hajat kulakukan bertubi-tubi demi mancari keputusan yang diredhaiNya..

Dengan izin Allah,dengan doa beserta musyawwarah bersama keluarga dilakukan,aku telah pun keluar maahad:)

Kini aku berada di bumi kinanah.Meneruskan perjuangan untuk menjadi penuntut dan terus menuntut hingga ke akhir hayat..Hasrat untuk menjadi hafiz quran tetap kuteruskan walau aku berada jauh di perantauan.

Doakan hasrat murni ini agar dibimbing Allah :)



No comments:

Post a Comment