Thursday 9 February 2012

Jeritan Batinku Part 2:)

"Ya Allah,aku redha dengan ujianMu.Kerana aku yakin,ini adalah didikanMu untukku.Ya Allah,aku redha dengan ujian ini,kerana aku yakin akan ganjaranMu yang lumayan buatku.Ya Allah,aku rela menempuhi peritnya penderitaan atas sakitku ini,kerana aku yakin inilah lumrah bercinta denganMu.Ya Allah,nilaian ujian Mu terhadapku ini terlalu kecil di sisiMu berbanding ujian Rasul kekasihmu dalam memperjuangkan agamaMu.Ya Allah,aku takut.Aku takut!Aku takut!Andai ujian ini tidak melayakkan aku untuk menghuni syurgaMu.Ya Allah,ampunkan aku.Terlalu kerdil aku di sisiMu.Ya Allah,kurniakan aku kesabaran untuk tabah menghadapinya.Ya Allah,dengan penuh kehinaan,dengan penuh kefakiran,aku mohon Ya Rabb,kurniakan aku ketabahan.Ya Allah,angkatlah darjatku di sisiMu dengan ujian ini.Ya Allah,kurniakan aku 'cinta sejatiMu' melalui ujian ini.Ya Allah,kurniakan aku kemanisan dalam mengabdikan diri padaMu melalui ujian ini.Ya Allah,kurniakan aku ketenangan di jiwa melalui ujian ini.Ya Allah,kurniakan aku kehebatan di sisiMu di sebalik ujian ini.Ya Allah,aku adalah seorang hamba yang fakir lagi kerdil.Aku tidak mempunyai apa-apa selainMu.Aku seolah-olah seorang pengemis di jalanan yang sentiasa memohon belas dan kasihMu.Ya Allah,tidak ada yang ku harapkan melainkan cinta Mu.Ya Allah,tidak ada yang kuharapkan melainkan rahmatMu.Ya Allah,jangan Engkau jadikan ujian ini sebagai asbab untuk aku menjadi kufur dan lupa kepadaMu.Ya Allah,sebaliknya jadikan ujian ini sebagai asbab untuk aku lebih akrab denganMu.Ya Allah,redhailah aku sebagai hambaMu.Ya Rabb,jadikan ujian ini sebagai pengukuh ikatan jalinan percintaan antara kita.Ameen Ya Rabbal A'lamin."

Hanya Engkau Yang Wujud Di Sanubariku:)


No comments:

Post a Comment