Friday 13 January 2012

Miss U All Fillah!! ^_^

Hari Khamis...


Aku dapat call.Rizqan rupenye yang call alu..Pelik jugak aku.Mana Dia tau aku ada kat jerantut..Kan kononnya aku gi Selangor :) Rupenye dia tanya Irfan..


"Aizat,aok kat mana?Kome,Shahfuan n Shariman nak datang umah aok ni.."


"MashaAllah..Datanglah sini..Aku ade kat umah ni.Mai datang cepat aku tunggu."


Subhanallah.Masa tu hanya Allah yang tau perasaan aku betapa aku excited.First sebab ade tetamu nak datang umah.Second sebab rindu sangat2 kat korang semua.Allah jua yang mempertemukan kita kembali :)


Dalam bebrapa minit depa pun sampai.Seronoknya aku bukankepalang.Melepaskan rindu dengan sahabat2 lama.Dah lima tahun kami bersama.Baru sebulan berpisah.Dah macam bertahun2 rasenya.


Aku pun ape lagi,ajak depa bertiga gi al-hijrah.Menyantap.Hehe..Sambil 'story telling' dan 'story sharing'..
Sape tak kenal Rizqan,rahsia orang pasti dikorek.Rahsia dia?Hanya Allah yang tau..hehe


Lepas zohor depa dah sibuk nak balik.Kata Rizqan,"Aizat,kalau tak ade bas kome balik umah awak balik ye.."Dalam hati aku pun terus berdoa,harap2 tak ade bas..Hahaha.Puas aku ajak depa nak tido umah aku tapi sebok nak balik.Terpaksa aku berdoa dalam hati macam tu.


Petang tu aku nak tepon depa tak ade kewdit.Nak tanya dah sampai tembeling belum.Tibe2 dapat call dari Cikgu Mat Jusoh.Cikgu Mat ajak aku gi kuliah kat Bukit Dinding.Dalam kul 7 Cikgu Mat ambik kat umah.Aku pun bersiap2.Lepas siap2,dapat call dari Shariman.


"Aizat,kitorang on the way umah aok ni..bas xdek.."


"Ok2..no hal"


Alhamdulillah..Doaku dimakbulkan.Malam ni dapat bersama.Seronok bukan kepalang dapat bersama.Bukan senang.Esok masing2 dah masuk U entah bile dapat jumpa and berkongsi cerita.


Malam tu mak ayah aku bawak depa sume gi makan dekat RnR.Tak kering gusi aku duk umah.Ialah,duk ngan Rizqan n the gang semalaman.Sape tak kenal Rizqan..Happy go lucky..


Masa terlalu cepat.Dah hari Jumaat.Depa sibuk nak balik.Katanya mak2 dah bising.Ialah,depa ni anak dara kat umah.Yang penting anak soleh.


MashaAllah,sedihnye.Terpaksa berpisah.InsyaAllah,nanti jumpa lagi and tido umah aku lagi..


Teringat hadis Rasulullah,antara insan yang dikasihi Allah ialah lelaki yang bertemu dan berpisah kerana Allah.Kini aku tetap akur..Berpisah..


~Ukhuwwah Fillah~
~Miss U All Fillah~

No comments:

Post a Comment