Sunday 1 January 2012

Tragedi 2012!!



Allah Akbar..Subhanallah..Alhamdulillah..


Lafaz syukur tak terhingga ku ungkapkan ke hadrat Ilahi.Masih diberi pinjaman nyawa.Diberi kekuatan oleh Allah untuk melihat keindahan alam ciptaanNya.


Kini,2011 telah melabuhkan tirainya.2012 telah kembali.Mungkin ramai yang gembira menyambut tahun baru.Ade yang menyambutnye dengan kegembiraan,kesedihan,pesta,ceramah dan lain2.Mngikut selera masing2.


Tapi,hatiku rasa begitu gundah gulana.Aku terasakan masaku terlalu singkat.Aku bimbang,kira2 Allah menjemputku secara tiba2.Mampukah aku berhadapan denganNya?Raja sekalian alam..Aku rasakan diri ini terlalu hina untuk terus menumpang dalam bumi Allah ini.Namun,apa yang mampu aku lakukan.Aku tetap seorang hamba yang memerlukanNya untuk terus mengembara.


Kini,sudah pasti,masa akan terus melangkah kehadapan.Tidak akan sekali mengundur mahupun berpatah kembali ke belakang.Aku terfikir sejenak,apa yang telah aku lakukan sepanjang hidupku hingga 31 Disember 2011?Kira2,kalau aku mati esok lusa,layakkah aku menghuni syurgaNya?MashaAllah..Ianya tidak mampu untuk ku jawab..walhal persoalan yang ku timbulkan sendiri.


Menitis air mataku mengenangkan nasib ku andai ajal datang terlebih dahulu.Takutnya aku untuk menghadap Allah SWT.Terasa diri ini terlalu kerdil di sisiNya.


"Ya Allah,andai hari ini adalah hari terakhirku untuk menghuni di muka bumiMu ini,ampunilah daku.Ya Allah,andai hari ini adalah hari terakhirku untuk menatap wajah ibu dan ayahku,redhailah aku.Ya Allah,andai hari ini adalah saat akhirku untuk munajat dan bersujud padaMu,maafkanlah aku.Ya Allah,Kau ambillah aku dalam keadaan aku telah bersih dari dosa-dosaku.Ya Allah,ambillah aku dalam keadaan aku beriman kepadaMu dengan sebear2nya.Ameen!!!"
(Monologku sendirian)

Hurm..sayu hati.mengenangkan saat2 bahagia aku disekolah bersama sahabat2 perjuangan.Kini,aku benar2 bergelar X-Tahap..

Dalam monologku sendirian,tiba2 terdapa SMS 'berdarah' dari Kak Saripah.

"URGENT: HIMPUNAN AMAN TAKLIN AUKU BERTUKAR MENJADI TRAGEDI BERDARAH.AKTIVIS MAHASISWA DITANGKAP DAN DIPUKUL.SAFWAN ANAG (PENGERUSI BEBAS) DAN BEBERAPA SAHABAT LAIN DIPUKUL TERUK DAN KINI MENDAPAT RAWATAN DI PUSAT RAWATAN DI TANJUNG MALIM.ADAM ADLI,SHUKRI RAZAK DAN RAMAI LAGI AKTIVIS DITANGKAP.MOHON DOAKAN SAHABAT AKTIVIS"
(SMS)

MashaAllah,terkedu sekejap.Peajar UPSI dipukul teruk..Aku tanya Kak Saripah..Ya Allah..
ape nak jadi ni?Apa kesalahan mereka?

Adam Adli menurunkan bendera PM 5 minit.Dan orang umno marah dengan hal itu.Keluarga Adam Adli diugut bunuh oleh umno.Dan kes ini berlanjutan.Sedangkan mereka menuntut keadilan secara aman.Dan pembangkang turut dipersalahkan..Ya Allah..entah ape nk jadi dengan Malaysia..Tahun yang pilu pada permulaannya..

Pembukaan tahun baru 2012 mencatat lembaran dengan KEGANASAN PDRM.. ini lah "perwira" yg bisa dicatat dalam lembaran Sejarah Malaysia versi akan datang sebagai "perjuang" keamanan... Sebaliknya yg di lakukan seperti haiwan dikatakan "penghancur" negara.. Sambutan tahun baru 2012 BUNGA API di dataran Merdeka VS Hadiah tahun baru berDARAH di Tanjung Malim..

Selain tu,ade lagi satu tragedi..ini pasti berlaku tiap-tiap tahun sebenarnya.Tapi,tak tau ade orang sedar atau tak.Tp bg aku ianya perlu diberi perhatian oleh pihak berkuasa lebih dari perkara tadi..Ni patut diambil tindakan agresif,bukan kes tadi.Pendapat akulah..Mungkin tak pada orang lain..Nak tau??

Anak luar nikah!!

Di dataran merdeka,sambutan tahun baru diadakan.Ya,memang meriah dengan bunga api.Tapi,lepas pada tu,bukan sahaja pesta tahun baru dengan bunga api,tapi pesta 'buat anak' beramai2.Astaghfirullah..Mintak jauh dari segala perbuatan mungkar.Sesungguhnya Allah jua yang membolak balikkan hati manusia.Sedar tak sedar peratus anak luar nikah makin meningkat.Bahkan,sedar tak sedar,peratus 'KEMURKAAN ALLAH' juga semakin menigkat.

Ya,benar kata sesetengah pihak.Memang Allah tak turun bala lagi.Sebab,Allah akan biarkan dulu hambaNya berseronok dengan kemungkaran hingga masuk 'hubbud dunya' dalam jiwa.Ade dua sebab je.pertama,Allah nk kumpulkan hujah untuk hambaNya.Kedua,Allah akaan turunkan bala ketika kite sedang berseronok.Bayangkan,andai Allah turunkan bala dalam keadaan kite bermaksiat?Nauuzubillah.

Bala takkan turun pada pemimpin je,walaupun depa terbabit.Tapi,sume.Orang beriman atau tak,tetap kena bala.

Jadi,insaflah sahabat2.Mari kita buat anjakan paradigma sempena 2012.Bukan berada di takuk yang lama.Ingat,nyawa pinjaman Allah untku kita.Free je.Gunakan untuk kebahagiaan kite kelak.Wallahua'lam.

Maaf andai ade terkasar bahasa dan mengguris mana2 pihak.Tak ade niat dihati,namun,kerana semangat jihad yang berkobar2,memanggil untuk menulis coretan ini..

^Salam Ukhuwwah Sekencang Dakwah^

No comments:

Post a Comment